Wikipedia

Результаты поиска

понедельник, 15 апреля 2024 г.

JAZZ BAND BALL ORCHESTRA. 1966 - POLISH JAZZ VOL. 8. LP (POLAND)

 JAZZ BAND BALL ORCHESTRA. 1966 

 POLISH JAZZ VOL. 8. LP (POLAND) 


Polskie Nagrania Muza – XL 0320
M-3 XW - 649 - 650. Третья гр. 
Vinyl, LP, Mono, 33 1/3, Album, 
Country: Poland
Записан / Выпущен:  19.. / 1966
Жанр,стиль: Jazz, Dixieland, Swing,
mp3    320 кбит/сек. 127 Mb
Продолжительность:   44:51


TRACKLIST:

ВОСПРОИЗВЕСТИ ВСЁ


SIDE A

01. RAJ NA PLAZY =  Al lhe Beach  (Z. Raj) - 04:15 
02. TRZECI Z KOLEI = The Third One (Z. Raj) - 05:39
03. BEDZIEMY MIELI WINDE = We’ll Have a Lifl   (J. Boba) -  04:17
04. SEKWENS =  Seguence  (Z. Raj)  - 04:54
05. HAPPY END (M. San)  - 04:13

SIDE B

06. PORWANIE  DOROZKI = Snalching al a Cab  (J.Boba) - 02:49
07. OCZEKIWANIE = Expectation  (J. Boba) - 04:24
08. RELAKS = Relax  (Z. Raj) - 03:24
09. KOMPLET = A Group   (J. Kudyk) - 03:06
10. IXI ZAMIAST DIXI = lxi Instead of Dixi  (J. Boba, J. Kudyk, Z. Gorecki) - 03:23
11.WINO Z MAKARONEM = Wine and Macaroni - 04:35


Коллектив, о котором директор Музея Джаза в Новом Орлеане писал что-то вроде того, что если «их привезти в Новый Орлеан, то они легко заменят любых наших звезд», не знаю, были ли «Джаз Бэнд Бол» в Новом Орлеане, но в Европе – неоднократно. Это их первый альбом, впоследствие в серии выходили альбомы “Home”, Polish Jazz vol.38, 1974 год, и «Посвящение  Дюку Эллингтону», Polish Jazz vol.60, 1979 год.На первом же альбоме музыка самая разная. Но я выбрал для вас блюз, одиннадцатую тему - «Вино с макаронами», как закуска – не слишком оригинально, хотя, может быть, просто я не пробовал? 
Андрей Константинов.
 

JAN BOBA -  piano, leader
JAN KUDYK - trumpet
ZYGMUNT GORECKI -  clarinet
ZDZISLAW GARLEJ - trombone
MAREK PODKANOWICZ - banjo
JACEK BORATYNSKI - bass
JACEK BRZYCKI - drums

Recorded in Warsaw, June 1966

Przyzwyczailismy sie juz do tego, ze wiesci o sukcesach polskich zespolow jazzowych coraz czesciej trafiaja na lamy zagranicz­nej  prasy fachowej  i nie  tylko  fachowej, skoro  londynski  ,,The Times” zamiescil w  1966 r.  entuzjastyczna recenzje o przebywa­jacym w Londynie zespole Z. Namyslowskiego (vide Polish Jazz vol. 6 XL 0305). Tym razem mamy do odnotowania podobny sukces. „The Second Lirie”: miesiecznik wydany przez New Orleans Jazz Club — swoja okladke z numeru marca-kwietnia 1966 r. poswieca polskiemu zespolowi Jazz Band Bali, a w zamieszczonej w tym samym numerze relacji z pobytu w Polsce dyrektora Nowoorleanskiego Muzeum Jazzu — znajdujemy takie oto slowa: „Jazz Band Bali z Krakowa gra tradycyjna muzyke Nowego Or­leanu w jej najlepszym wydaniu! Zyczylbym, by istniala droga, ktora by pozwolila na sprowadzenie tego zespolu do naszego miasta”.
Po tej „publicity” — zanim zaglebimy sie w fotelach, by po­sluchac „krakowskich nowoorleanczykow” w ich zywiolowym re­pertuarze— warto przedstawic te grupe. Swa nazwe muzycy prze­jeli ze znanego utworu La Rocca „At the Jazz Band Bali”, wykona­nego przez zespol we wrzesniu 1962 r. na jazzowym mikro-festiwalu w Krakowie, tradycyjnie odbywajacym sie w okresie Zaduszek. W pol roku pozniej JBB zdobywa „swiadectwo dojrzalosci” — tj. I miejsce na konkursie zespolow jazzowych Polski Poludniowej. Sypia sie kontrakty na nagrania radiowe, TV, plytowe — ukoro­nowane zdobyciem I miejsca na dorocznym Festiwalu „Jazz nad Odra” (Wroclaw 1964). Obecni na imprezie przedstawiciele Radia Berlinskiego zapraszaja JBB na 2-tygodniowe tournee po NRDrezultatem czego jest dodatkowe nagranie w Niemczech go­dzinnej audycji radiowej. W rok pozniej JBB wystepuje na do­rocznym festiwalu jazzowym w Wiedniu. Aplauz publicznosci i krytykow, ukoronowany nagraniem dla Philipsa i ponownym wyjazdem na 2-tygodniowe tournee po Austrii w 1966 r. Lato 1965 zastaje zespol w Jugoslawii., gdzie przez dwa miesiace jest atrakcja Miedzynarodowego Obozu Studenckiego w Dubrowniku.
Lecz zyje sie nie samymi sukcesami zagranicznymi. JBB jest „ozdoba” niemal kazdego dorocznego Miedzynarodowego Jazz Jamboree w Warszawie, „wielu koncertow jazzowych w filharmo­niach — warszawskiej i krakowskiej, po ktorych krytycy i sze­roka publicznosc wystawiaja JBB najwyzsze noty. Po nagraniu tej plyty nasi „krakowscy nowoorleanczycy” ru­szyli na dwumiesieczny „podboj jazzowy” publicznosci Zwiazku Radzieckiego.
A oto dane, dotyczace poszczegolnych muzykow — aktualne w czasie nagrania: kierownik zespolu pianista J. Boba (ur. 1941) i grajacy na banjo M. Podkanowicz (1942) — sa studentami Pan­stwowej Wyzszej Szkoly Muzycznej; trebacz J. Kudyk (1942), puzonista Z. Garlej (1944) i kontrabasista J. Boratynski (1943) — studenci Uniwersytetu Jagiellonskiego; klarnecista Z. Gorecki (1943) — student Panstwowej Szkoly Muzycznej; wreszcie najstarszy wiekiem, perkusista J. Brzyc-ki (1938) jest absolwentem Wyzszej Szkoly Wy­chowania Fizycznego. Ten ostatni — na przy­kladzie swojej gry pokazuje, jak wspanialy efekt daje perkusiscie podbudowa... instruktora sportowego.
Jozef Balcerak Redaktor pisma „Jazz”
We are already used to the fact that the reports on the successes of Polish jazz bands appear more and more on the pages of foreign press, and not only that concerned with the subject, as the London „Times” in 1966 carried an enthusiastic notice on the Z. Namyslowski band then playing in London (vide Polish Jazz — Vol. 6 XL 0305). This time we can boast a similar success. „The Second Line”, a monthly issued by New Orleans Jazz Club, devotes the cover of its number March-April 1966 to the Polish group Jazz Band Bali and publishes inside a report by the director of the New Orleans Jazz Museum on his visit to Cracow who writes: “...Jazz Band Ball from Cracow... play Traditional New Orleans music with the best of’em! I wish there would be some way to bring this group to our city and exchange a New Orleans group to go over there”.
After this “publicity”, before we sink down into our armchairs in order to listen to the Cracow players in their boisterous repertoire, it would be appropriate to introduce them. Their name they have borrowed from the known piece by La Rocca “At the Jazz Band Bali”, which was performed in September, 1962, at a jazz micro-festival in Cracow, held traditionally on Ali Saints Day. Half a year later JBB gets its “matriculation” — first place at the jazz band competition of Southern Poland. What follows is a shower of radio, TV and gramophone recordings, all this crow-ned by the first place at the annual Festival “Jazz on the Oder” (Wroclaw 1964). The representatives of Berlin Radio, present at the Festival, extend to the JBB an invitation for 2 week tour in East Germany which results in more recordings, this time for a one hour radio programme. A year later JBB appears at the annual Jazz Festival in Vienna. Applause from the audiences and critics, followed by recordings for Philips and once more a 2 week tour in Austria in 1966. Summer 1965 the group spends in Yougoslavia where for two months it is the great attraction of the In­ternational Student Camp at Dubrownik.
But one does not live only by foreign successes. JBB has been one of the stays of almost each annual International Jazz Jamboree in Warsaw, has been appearing at numerous concerts at Warsaw and Cracow philharmonics, which usually won them the highest marks from the general public and critics.
After having done the recordings for this disc, our Cracow players set out on a two months “jazz conquest” of the Soviet Union.
Here are the particulars concerning members of the group while these recordings were being made: Leader of the group pianist J. Boba (b. 1941) and
playing on banjo M. Podkanowicz (1942) — are students of the Higher State Musie School; the trum-peter J. Kudyk (1942), trombonist Z. Garlej (1944) and the double bass player J. Boratynski (1943) — are university students; the clarinet player Z. Gorecki (1943) — student of the State Music School; and last but no least, the oldest of them, percussionist J. Brzycki (1938) is a Physical Culture College graduate. This shows what wonderful results a percussionist can obtain if he had the luck of being... sports instructor.

Joseph Balcerak Editor of Polish “Jazz” Monthly
Engineer [Operator Dzwieku] – K. Urbanska
Recording Supervisor [Rezyser Nagrania] – J. Urbanski
Trombone – Zdzislaw Garlej
Recorded in Warsaw, June 1966


Polskie Nagrania Muza – XL 0320
Rights Society: BIEM
Made in Poland
Cena 80 zl.  LDA
Оцифровка: Николай (plastinka.org)
СПАСИБО!!!


ССЫЛКА:

СКАЧАТЬ ИЛИ ПРОСЛУШАТЬ







Комментариев нет:

Отправить комментарий