CHICAGO. 1969
CHICAGO TRANSIT AUTHORITY. 2LP (UK)
CBS – 66221
Matrix / Runout (Side A): SBPG 66221-A1
Matrix / Runout (Side B): SBPG 66221-B1
Matrix / Runout (Side C): SBPG 66221-C1
Matrix / Runout (Side D): SBPG 66221-D1
2 x Vinyl, LP, Stereo, 33 1/3, Album, Gatefold,
Country: UK
Записан / Выпущен: 1967-1968 / 1969
Жанр,стиль: Jazz, Rock, Funk / Soul, Pop Rock, Classic Rock,
mp3 320 кбит/сек. 207 Mb
Продолжительность: 36:08 + 40:28 (01:16:36)
СОДЕРЖАНИЕ:
SIDE 1
01. Introduction (Terry Kath) – 6:35
Lead singer: Terry Kath
02. Does Anybody Really Know What Time It Is? (Robert Lamm) – 4:33
Lead singer: Robert Lamm
03. Beginnings (Robert Lamm) – 7:58
Lead singer: Robert Lamm
SIDE 2
04. Questions 67 And 68 (Robert Lamm) - 05:04
Lead singers: Peter Cetera & Robert Lamm
05. Listen - 03:22
Lead singer: Robert Lamm
06. Poem 58 - 08:37
Lead singer: Robert Lamm
SIDE 3
07. Free Form Guitar * (Terry Kath) – 06:47
Instrumental
08. South California Purples (Robert Lamm) – 06:11
Lead singer: Robert Lamm
09. I'm a Man (Steve Winwood/James Miller) – 07:39
Spencer Davis Group cover
Lead singers: Terry Kath, Peter Cetera, and Robert Lamm
SIDE 4
10. Prologue ** (James William Guercio) – 0:57
11. Someday (James Pankow/Robert Lamm) – 04:13
Lead singers: Robert Lamm & Peter Cetera
12. Liberation *** (James Pankow) – 14:38
Instrumental (with very brief vocal by Terry Kath)
Engineering: Fred Catero he ratte
All brass arrangements by James Pankow with some help from the rest®
of the boys.
PRODUCER'S NOTE:
*FREE FORM GUITAR was performed on a Fender Stratocaster
guitar through a Showman amplifier equipped with a twin 15 bottom
utilizing a Bogan P. A. amplifier as a pre-amp. No electronic gimmicks
or effects were used in the recording of this selection, the intent being
to capture as faithfully as possible the actual sound of the performance
as it occurred. d
**PROLOGUE, AUGUST 29, 1968—Actual recording, Democratic |
Convention (Chicago, August 29, 1968). Black militants exhorting
demonstrators: ‘‘God Give Us the Blood to Keep Going’’; March begins;
Police attempt to disperse marchers; Chant: ‘The Whole World's
Watching.”
***LIBERATION—This track was recorded entirely live. The perform-
ance embodied in this recording is complete and uncut.
The name of this endeavor is simply “The Chicago Transit Authority.”
For the last thirteen months these seven individuals have performed
in Chicago, Los Angeles and San Francisco as the C.T.A. So, if for
nothing else than practical logic, they have chosen to title this work
appropriately after their professional identity. The purpose of this
commentary, however, is an attempt at documenting the complete
rejection of any name label, title or verbal reference relative to the
performance contained herein. Corporately as well as individually, this
artist endeavors to be judged in terms of contribution alone rather
than through the tag affixed upon it. The printed word can never aspire
to document a truly musical experience, so if you must call them
something, speak of the city where all save one were born; where all of
them were schooled and bred, and where all of this incredible music
went down barely noticed; call them CHICAGO.
James William Guercio
CHICAGO TRANSIT AUTHORITY:
Peter Cetera - bass, vocals
Terry Kath - guitar, vocals
Robert Lamm - keyboard, vocals
Lee Loughnane - trumpet, vocals
James Pankow - trombone
Walter Parazaider - woodwinds, vocals
Danny Seraphine - drums
Produced by James William Guercio
Engineering by Fred Catero
Recorded & Mixed at Columbia Recording Studios, New York, NY
All Brass Arrangements by James Pankow,
with some help from the rest of the boys
Cover art: Nick Fasciano
The Chicago Transit Authority (Чикагское Управление городского транспорта) - дебютный альбом американской джаз-рок группы, которая тогда так и называлась The Chicago Transit Authority, позже переименовавшись в Chicago. Альбом выпущен 28 апреля 1969 года компанией Columbia Records.
НАЧАЛО
Если большинство поп-звезд, появившихся в 1960-х, говорили, что источником их вдохновления был Элвис Пресли, то у Уолтера Паразайдера совсем другой случай. "Я начал играть на кларнете в девять лет после того, как увидел Бенни Гудмана в программе Эда Салливана." Паразайдер, отец которого был профессиональным музыкантом, упорно практиковался на кларнете, саксофоне и других духовых, планируя сделать карьеру в Чикагском Симфоническом оркестре.
В то же время ему нравилось, когда в рок-н-ролльной группе неожиданно выскакивают девчонки и играют на саксофоне. А летом 1966 Битлз выпустили альбом Revolver, где была песня "Got To Get You Into My Life", в которой сочно прозвучали две трубы и два тенор-саксофона. Тогда Паразайдер и загорелся идеей создать рок-группу с трубами. На первые репетиции собирались у него дома. В группу вошли студенты нескольких чикагских университетов.
Группа сменила несколько названий (The Missing Links - Недостающие ссылки, The Big Thing - Большое, многообещающее дело, The Big Sounds - Большие звуки) и играла в местных ночных клубах популярные мелодии из Топ 40 американского хит-парада. В группу вошли: Уолтер Паразайдер (кларнет, саксофон, флейта и т.п.), гитарист Терри Кат, барабанщик Дэнни Серафин, тромбонист Джеймс Панкоу, трубач Ли Лафнейн и клавишник Роберт Ламм. Основными вокалистами были Ламм и Кат, у обоих были баритоны, и группе не хватало певца - тенора. Тенора нашли в лице бас-гитариста Питера Сетера. Группа стремилась объять необъятное, играя все разнообразие жанров, популярных в Чикаго - городе, прославленном своим джазом, ритм-н-блюзом и соулом. Рок-н-ролльная группа с дудками - это было нечто необычное в то время.
В 1968 ими заинтересовался продюсер Джеймс Уильям Гэрсио, знакомый музыкантам по университету. Группа уверенно играла необычную смесь жанров, и Гэрсия почуствовал за ними успех. Он предложил ребятам подготовить собственный материал и быть готовыми переехать в Лос-Анджелес. Тогда же Гэрсио переименовал группу в Chicago Transit Authority - Чикагское Управление городского транспорта, автобусами которого он пользовался, когда учился в школе. У музыкантов в то время был творческий подъем. Кат, Панкоу и особенно Ламм сочинили массу собственных песен. Ламм как раз перед отъездом написал будущие хиты группы - "Questions 67 and 68" и "Does Anybody Really Know What Time It Is?"...
CBS STEREO RECORDS CAN BE PLAYED ON MONO REPRO-
DUCERS PROVIDED EITHER A COMPATIBLE OR STEREO CART-
RIDGE WIRED FOR MONO IS FITTED. RECENT EQUIPMENT
MAY ALREADY BE FITTED WITH A SUITABLE CARTRIDGE. IF
IN DOUBT, CONSULT YOUR DEALER.
Cover art: Sign—Nick Fasciano
CBS is a Trademark of Columbia Broadcasting System Inc. U.S.A.
PRINTED & MADE BY E. J. DAY, LONDON
Оцифровка: Datot (tunnel.ru/post)
СПАСИБО!!!
Комментариев нет:
Отправить комментарий